1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Piacere

Discussion in 'Introduce Yourself' started by djmafia, Mar 12, 2009.

  1. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    Hi all,

    Figured I would finally formally introduce myself. I think I have been playing on the NH servers since January or so.

    I'm from around Cleveland, OH. You can generally find me on the Orange server and sometimes on the 2-fort server. I talk a lot, maybe too much, lol.

    I love gaming, economics, and mathematics. A paradox it seems...lol Looking forward to p00ning and getting p00ned by all of you. :grin:

    p.s.- tomorrow is national pi day. celebrate it!
     
  2. Hills

    Hills Server Admin
    VIP

    Joined:
    Nov 2, 2008
    Messages:
    3,100
    Likes Received:
    8
    Welcome to the community!
     
  3. SpaZMaN

    SpaZMaN Guest

    Welcome! I though pi day was 3/14 ?
     
  4. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    Oh yeah, whoops lol. Forgot what day it was. :grin:

    I guess I'm just excited because, in honor of pi day, our math club is watching a video of these two mathematicians from Williams College debate about which is the better number, pi or e. It's apparently a hilarious video.
     
  5. bclose

    bclose Senior Admins
    Senior Admin

    Joined:
    Aug 17, 2008
    Messages:
    9,722
    Likes Received:
    1,134
    Welcome to an official introduction. I would say "Welcome to No Heroes" but I see you too much. :wink:
     
  6. SpaZMaN

    SpaZMaN Guest


    For those of use who need a calculator to do simple math, whats e?
     
  7. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    It's about 2.71828. It's found all over the place, in surprising places, just like pi. It is very useful in math. It's used for modeling things that grow exponentially, like population growth. It's also used in compounding interest, and some other things.

    The really cool thing, this sounds "geeky" I know, is that the function e^x's slope at any point, is simply e^x for whatever x value you are at. That's why calc students love getting this as a "take the derivative" question. :)

    It was discovered by Jacob Bernoulli not Leonard Euler, as most people think. :)
     
  8. Shadowstorm

    Shadowstorm New Member

    Joined:
    Feb 11, 2009
    Messages:
    580
    Likes Received:
    0
    I personally prefer Square Root day myself (3/3/09) :p.

    Welcome to the site, dude. Glad to see you here :).
     
  9. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    Lol shadow. Never even noticed. :D
     
  10. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    hehe. yep. :grin:
     
  11. Talirand

    Talirand New Member

    Joined:
    Sep 13, 2008
    Messages:
    1,694
    Likes Received:
    178
    its also a very important number is just about anything physics or engineering. i know it one of the most important numbers when dealing with vibrations of systems. little do people know that the envelope around your cars suspension travel is perfectly encased by e^(bunch O' garbage). personally, i prefer the golden ratio(~1.618) utilizing the number phi. its found in even more random areas of nature.

    http://goldennumber.net/hand.htm

    http://goldennumber.net/face.htm

    http://goldennumber.net/bodytemp.htm

    http://goldennumber.net/color.htm

    http://goldennumber.net/plants.htm

    mathematics, you interesting bitch! :wink:
     
  12. Darth Cyrax

    Darth Cyrax New Member

    Joined:
    Sep 7, 2008
    Messages:
    4,842
    Likes Received:
    256
    Or you could put them all together(well, not the golden ratio) with Euler's Identity
    e^(pi * i)+1=0
    So cool...
    does that make me a nerd?
    Although I also like an alternate form, which is IMO even cooler:
    e^(2 * pi * i)-1=0
     
  13. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    Ah yes, phi, the golden ratio, one of my favs as well.

    And Euler's identity, each side of the argument used it as ammunition. "Well, e is the base, so it's better. No, pi is in the exponent, it's higher, therefore better"...lol :grin:

    That doesn't make you a nerd. :) Math is the shit!
     
  14. jclay06

    jclay06 New Member

    Joined:
    Feb 24, 2009
    Messages:
    774
    Likes Received:
    0
    First day of Calculus in High School the teacher goes:
    "sex equals extacy" ... ... ook?
    S e^x = e^x + c
     
  15. djmafia

    djmafia Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Jan 18, 2009
    Messages:
    1,838
    Likes Received:
    83
    :shock: Holy shit that's awesome. It's funny in an inside joke kind of way that if I explain it, will ruin it...yeah, I'll shut up now.

    Oh yeah, I'm sure you've seen this joke, but I can't resist:

    A constant function and e^x are walking on Broadway. Then suddenly the constant function sees a differential operator approaching and runs away. So e^x follows him and asks why the hurry. "Well, you see, there's this differential operator coming this way, and when we meet, he'll differentiate me and nothing will be left of me...!"

    "Ah," says e^x, "he won't bother ME, I'm e to the x!" and he walks on. Of course, he meets the differential operator after a short distance.
    e^x: "Hi, I'm e^x"
    diff.op.: "Hi, I'm d/dy" :shock:
     
  16. jclay06

    jclay06 New Member

    Joined:
    Feb 24, 2009
    Messages:
    774
    Likes Received:
    0
    lol. math jokes.
     
  17. SpaZMaN

    SpaZMaN Guest

    Why is 6 afraid of 7?



    Because 7 8 9





    WAT
     
  18. Primus Ave

    Primus Ave New Member

    Joined:
    Mar 5, 2009
    Messages:
    1,122
    Likes Received:
    0
    Hello DjMafia , we'll meet again in orange and i don't think you talk too much lol Isn't Piacere an italian word... supose to mean "like" .
    Ciao
     
  19. Proven

    Proven Community Veteran

    Joined:
    Dec 31, 2008
    Messages:
    6,814
    Likes Received:
    459
    [blink]NERDS![/blink]
    [​IMG]


    On a side note...welcome. :geek:
     
  20. kief__catcher

    kief__catcher Server Admin
    Server Admin

    Joined:
    Aug 4, 2008
    Messages:
    7,156
    Likes Received:
    515
    welcome! glad you like the servers.

    and to ave - piacere means "to please," so you say piacere when you meet someone like saying "it's a pleasure to meet you."